Általános Szerződési Feltételek

a fogyasztó, vagyis a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy (vevő) és a vállalkozás (eladó) közötti szerződések részletes szabályairól

Üdvözöljük a rosahungaria.hu honlapján!

A jelen Általános Szerződési Feltételeket (a továbbiakban: ÁSZF) megrendelése véglegesítésekor Önnek el kell fogadnia. Az ÁSZF a Vevő és a Vállalkozásunk között létrejövő szerződés részét képezi.

Jelen ÁSZF dokumentum és a megkötendő szerződés nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, későbbiekben nem kereshető vissza, magatartási kódexre nem utal.

Ha a jelen ÁSZF bármely tartalmi elemével, a termékekkel, a honlappal, a Vállalkozásunkkal, a vásárlás részleteivel kapcsolatban problémája, kérdése merül fel, kérjük, keressen minket elérhetőségeink bármelyikén. Természetesen egyedi igények kiszolgálására is nyitottak vagyunk, így e tárgyban is várjuk megkeresését elérhetőségeink bármelyikén!

Vállalkozó (Eladó) adatai, elérhetőségei

Név: Gombos Szabolcs (őstermelő) és Gombos István Lászlóné (társüzemeltető)

Székhely: 6756 Tiszasziget, Dózsa György u. 15.

Levelezési cím: 6756 Tiszasziget, Dózsa György u. 15.

Adószám: 74700345-1-26

Kiállítóhatóság: Szeged Város Önkormányzata

Képviselő: Gombos Szabolcs

Telefonszám:  00-36-70/ 753-46-34

e-mail: info@rosahungaria.hu

Honlap:http://www.rosahungaria.hu

Bankszámlaszám:

Tárhelyszolgáltató adatai

Tárhelyszolgáltató megnevezése: Tárhelypark Kft.

Tárhelyszolgáltató székhelye: Budapest, Gaál József út 24, 1122

Tárhelyszolgáltató elektronikus elérhetősége: info@tarhelypark.hu

Bevezető rendelkezések

A jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdésekre, különösen a következő jogszabályok vonatkoznak (vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók):

  • a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.)
  • az Elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény
  • a Fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet
  • az Egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003 (IX.22.) Korm. rendelet.
  • 1997. évi CLV törvény a fogyasztóvédelemről

A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben, illetve a Vállalkozó és Vevő között létrejövő szerződésekre a magyar jogot kell alkalmazni, így a magyar joghatóságok eljárásai alá tartoznak felek. A Vállalkozónak nincs a 2008. évi XLVII törvény szerinti magartártási kódexe.

ÁSZF hatálya , a Vállalkozó és a Vevő között létrejövő Szerződés

Vevő: Az a felhasználó aki (a Honlapon regisztrál) és a Honlapon keresztül a Szolgáltatást igénybe veszi, árut megrendel, vásárol.

Jelen ÁSZF 2020. szeptember hó 1. napjától hatályos, annak visszavonásáig a Vállalkozó weblapján (http://rosahungaria.hu/) és aldomainjein létrejövő jogviszonyokra terjed ki.

Jelen ÁSZF rendelkezéseit a Vállalkozó – a vonatkozó jogszabályi keretek között – jogosult egyoldalúan módosítani, mely módosítások a honlapon történt megjelenéstől érvényesek.

www.rosahungaria.hu weboldal látogatója, amennyiben belép a webshop weboldalra (akár regisztrált akár nem regisztrált Vevője a webshopnak) a ÁSZF-ben foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el.

Jelen ÁSZF hatálya alá tartozó Szerződések és az ÁSZF nyelve a magyar, és ezek nem minősülnek írásbeli szerződésnek (kizárólag elektronikus formában kerülnek megkötésre), valamint utólag nem hozzáférhetők (nem kerülnek iktatásra Vállalkozó által).

A létrejövő Szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen ÁSZF, valamint a honlapon található további tájékoztatások határozzák meg. Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF a Vevőt és a Vállalkozót illető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.

Az internetes vásárlás a távollévők között megkötött szerződések közé tartozik, azaz a szerződéskötésre a Vállalkozó, mint Eladó és a Vevő egyidejű jelenlétének hiányában kerül sor. A Vevő a Vállalkozó (eladó) által üzemeltetett internetes áruházban (más néven webáruház, webshop,) virtuális módon, kattintások vagy e-mail útján rendeli meg a kiválasztott terméket.

A „virtuális bevásárlás” folyamata magában foglalja

  • a honlapon megjelenített árukatalógusban való böngészést,
  • a termékek kiválasztását és kosárba helyezését,
  • a kosár tartalmának frissítését és törlését,
  • a teljesítési és szállítási feltételek kiválasztását,
  • a pénztárban való fizetést,
  • a megrendelés leadását, valamint
  • a szolgáltatótól a megrendelésre küldött visszaigazolást is. 

Természetesen ezen távollévők között (Vállalkozó és Vevő) megkötött szerződések érvényesek lesznek hiszen az európai uniós és a magyar jogszabályok is érvényesnek tekintik az online úton megkötött szerződéseket, így az ilyen módon megkötött szerződésekhez ugyanazok a jogi következmények fűződnek, mint a hagyományos módon (írásban vagy szóban) létrejött megállapodások esetén.

Megvásárolható termékek köre

www.rosahungaria.hu honlapon megjelenített termékcsoportok alatt feltüntetett termékek a következőképpen rendelhetők, illetve vásárolhatók meg: online módon

A termékek mellett megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a törvényben előírt áfát. Nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját, az külön kerül felszámításra a honlapon jelzettek és alább részletezettek szerint.

A webáruházban a Vállalkozó a termékekről az alábbi információkat jeleníti meg: termék neve, súlya, leírása, valamint a termékekről fotót jelenít(het) meg, mely fotók eltérhetnek a valóságos termék megjelenésétől azok jellegénél fogva. A Szállítási információk minden terméknél megjelenítésre kerülnek, hiszen a termékek jellegénél fogva (pl. ültetési időszak) van olyan termék melyre adott időben csak előrendelésre van csak lehetőség. Egyebekben a termék ára alatt mindig feltüntetésre kerül, hogy a termék „Rendelhető-készleten van” avagy „Nem rendelhető-nincs készleten” vagy „Előrendelhető”.

A Vállalkozó a termékhez minden esetben mellékel kezelési útmutatót, és így nem vállal felelősséget azokért a károkért melyek a mellékelt leírástól eltérő eljárásból, kezelésből adódnak (pl. nem szakszerű ültetés).

Rendelés menete

A honlapon szereplő termékkategóriákra kattintva választhatja ki a kívánt termékcsaládot, és ezen belül az egyes termékeket. Önnek vásárlás esetén a honlapon szereplő árat kell megfizetnie. (A termék fényképeken esetlegesen szereplő kiegészítők, dekorációs elemek nem részei a terméknek, kivéve, ha az a termékleírásban külön kiemelésre kerül.) Ha az adott kategóriában annyi termék van melyek nem férnek ki egy oldalra, akkor a termékek alatt lévő számok segítségével lapozhat tovább a további azonos kategóriájú termékekre

(Amennyiben Ön nem talál valamilyen terméket, akkor az oldal tetején (középen) elhelyezett keresőbe a kereső szót kell csak megadnia, és ha valamely termék megfelel a megadott kifejezésnek, akkor a rendszer azt megjeleníti.)

A „Kosárba” felirat mellett található négyzetbe kell beírni a darabszámot, amennyit szeretne az adott termékből megrendelni, majd a „Kosárba” feliratra kattintva a terméket a kosárba helyezheti.

Ekkor felugrik egy ablak melyen „Kosár megtekintése” ikonra kattintva megjelenik a kosár teljes tartalma.(A kosár tartalmát természetesen az oldal jobb felső sarkában található „Kosár” ikonra kattintva is megjelenítheti.)

A kosárba tett termékek ezen pontokon módosíthatók, vagyis az, hogy milyen mennyiséget kíván rendelni, illetve arra is van lehetősége, hogy törölje az adott tételt, vagy akár a kosár teljes tartalmát is.

Ha a megrendelését áttekintette és meg kívánja rendelni a kosárba tett termék(eke)t, kattintson a „Pénztár” gombra. Az oldalon az alábbiak jelennek meg:

  1. Számlázási cím
  2. Szállítási mód
  3. Fizetési mód
  4. Összegzés

Amennyiben a Vevő nem regisztrált felhasználóként vásárol, úgy a megfelelő helyen meg kell adnia a szállításhoz és számlázáshoz szükséges adatait! Amennyiben a Vevő regisztrált már, úgy a nevezett adatok automatikusan kitöltésre kerülnek.

Ezt követően a Vevőnek a termék szállításának a módját kell kitöltenie, mely jelen esetben MPL (posta futár) módot jelent. A szállítás költsége is itt kerül feltüntetésre, azzal, hogy a magastörzsű rózsák és gyümölcsfák esetén minimálisan a honlapon megjelölt szállítási költségtől eltérhet a valós költség mivel a posta adott esetekben plusz költséget számol fel a növények jellege miatt.

Az aktuális postai díjszabásokról ide kattintva tájékozódhat és a megrendelt termékek kiszállítási díjánál a Magyar Posta Zrt. 2022 január 1-től érvényes díjszabásai az irányadóak.

A termék szállításának módja kitöltése után a Vevő kiválaszthatja a rendelkezésre álló fizetési módok közül, hogy Utánvéttel vagy Banki átutalással (a Vállalkozó honlapon is megadott következő számlaszámára: …………………………….) kívánja teljesíteni a fizetési kötelezettségét. 

Utolsó pontként megjelenítésre kerül a Vevő számára a vásárlás „Összegzése”, melyet áttekintve – ha a Vevő minden információt helyesnek talál – a „MEGRENDELÉS ELKÜLDÉSE” gombra kattintva tud beküldeni a Vállalkozás részére. Ezen gomb lenyomásával Vevő tudomásul veszi, hogy vásárlása fizetési kötelezettséget von maga után! A „Rendelés véglegesítése” gombra kattintás előtt még szükséges az „Elfogadom az Általános Szerződési feltételeket” felirat előtti kis négyzetre kattintani, szükséges továbbá elfogadni az „Adatvédelmi Tájékoztató” felirat előtti kis négyzetre kattintani, ezzel külön elfogadva az Adatkezelési Tájékoztatót is, csak így lehet a rendelést véglegesíteni.

Amennyiben Vevő már beküldte a rendelését és az visszaigazolásra is került és bármilyen okból módosítani kívánja azt, akkor azonnal vegye fel a kapcsolatot a Vállalkozóval (rövid úton) e-mailen vagy telefonon és jelezze részére azon változásokat, melyeket szeretne rendelésén módosítani.

A fizetendő végösszeg minden költséget tartalmaz. A számlát a vásárló e mailben kapja meg.

A Vevő által megrendelt termék(eke)t – ha a jelen szerződés szabályai szerint a Vevőt terhelő kiszállítási díj is megfizetésre került – ha bármilyen okból visszaküldi Eladónak az(oka)t, a szállítási díj a következők szerint alakul:

  • Amennyiben Vevő önhibáján kívüli okból cserét kér: az ismételt kiszállítási díj Eladót terheli.
  • Amennyiben Eladó tévedésből nem azt a terméket/termékeket küldte el a Vevőnek, amelyet kiválasztott és megrendelt, úgy Eladó fizeti az oda- és visszaszállítás díját is.

Amennyiben Vevő meggondolja magát, és másik terméket szeretne inkább vásárolni:

  • Ha eladó még nem postázta a csomagot, kicseréli a terméket.
  • Ha eladó már postázta a csomagot, akkor a Vevő viseli az összes (csomagonként számolt) kiszállítási díjat.

Minden esetben küldünk egy visszaigazoló ajánlatot e-mailben, amennyiben rendeléséről visszaigazoló ajánlat email nem érkezik, kérjük, azt mielőbb jelezze felénk.

Eladó Ajánlata a következőket tartalmazza:

  • Vevő adatai (név, email cím, telefonszám)
  • termék(ek) megjelölése
  • termék(ek) vételára
  • ajánlati kötöttségünk határideje (különös tekintettel arra, hogy vevő készleten lévő, avagy előrendelhető terméket rendelt-e)
  • átvétel helye, fizetési mód és fizetendő összeg
  • rendelés véglegesítése
  • Általános Szerződési Feltételek
  • Adatvédelmi és Adatkezelési Szabályzat
  • Elállási nyilatkozat minta
  • Az online vitarendezési platform linkje: http://ec.europa.eu/odr

Adatbeviteli hibák korrekciója: A Vállalkozó biztosítja, hogy megfelelő, hatékony és hozzáférhető technikai eszközökkel az igénybe vevő az adatbeviteli hibák azonosítását és kijavítását megrendelésének elektronikus úton való elküldése előtt el tudja végezni. Igy felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat. Ilyen lehetőség hiányában az igénybe vevő megrendelése nem minősül szerződéses nyilatkozatnak.

Rendelés feldolgozása, a szerződés létrejötte

Amennyiben Vevő ajánlatát a jelen általános szerződési feltételek szerint 48 órán belül nem igazolja vissza a Vállalkozó, Ön mentesül az ajánlati kötöttsége alól. Önnek bármilyen időpontban lehetősége van a megrendelés leadására. A Vállalkozó legkésőbb az Ön ajánlatának elküldését követő munkanap során e-mail útján visszaigazolja az Ön ajánlatát.  A szerződés az Ön által tett ajánlatnak a Vállalkozó által történő elfogadásával jön létre.

A szerződés tárgyának lényeges tulajdonságai

Az adott termék megrendelésének időpontja az az időpont, amikor Vevő a megrendelését a webáruházon keresztül eljuttatja a Vállalkozáshoz. A megrendelés akkor lép életbe, ha a Vállalkozás e-mail-ben vagy telefonon is visszaigazolja azt a megrendelés elküldését követően legkésőbb 48 órán belül. Az áruházi rendszer által küldött automata visszaigazolás nem egyenértékű a fent említett visszaigazolással! A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Vállalkozáshoz, illetve a Vevőhöz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Vállalkozás kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Vevő rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telített, illetve pl. beállítások miatt nem tud üzenetet fogadni.

Amennyiben a Webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, Vállalkozás fenntartja a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után Vállalkozás azonnal tájékoztatja a Vevőt az új adatokról, információkról. A Vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.

Házhozszállítás futárszolgálattal

Az MPL a küldeményt két alkalommal kísérli meg kézbesíteni az Ön részére. Amennyiben az első kézbesítési kísérlet nem vezetett eredményre, az MPL a küldemény érkezéséről és a kézbesítés megkísérléséről értesítőt hagy hátra. Az MPL a következő munkanapon ismét megkísérli a küldemény kézbesítését. A második kézbesítési kísérlet sikertelensége esetén az MPL a címhelyen ismételten értesítőt hagy, melyen feltünteti azt a postahelyet, illetve őrzési időt, ahol és ameddig a jogosult átveheti a küldeményt.

A megrendelésre vonatkozóan az általános teljesítési határidő a rendelés visszaigazolásától számított legfeljebb 30 nap. Ez a szállítási határidő tájékoztató jellegű, az ettől történő eltérést minden esetben e-mail útján jelezzük. Vevő köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni. A csomagoláson, terméken észlelt sérülés esetén jegyzőkönyv felvételét kell kérnie a futártól, sérülés esetén pedig a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Vállalkozás nem fogad el! A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban.

Elállás joga

Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendeletnek a szabályozásai értelmében Vevő a megrendelt termék átvételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől a honlapon található „Elállási nyilatkozat minta” felhasználásával, vagy bármely egyéb erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozata útján. (Vevő az elállás jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja!) Jelen pontban foglalt tájékoztató hiányában jogosult Felhasználó 12 hónap elteltéig gyakorolni az elállási jogát.

Elállási tájékoztató

Elállási jog:

Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől.

Az elállási határidő

– egy termék szolgáltatásakor:„attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.”;

–  több termék szolgáltatásakor: „attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó termék átveszi.”;

–  több tételből vagy darabból álló termék szolgáltatásakor: „amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó tételt vagy darabot átveszi.”;

-termék meghatározott időszakon belüli rendszeres szolgáltatására vonatkozó szerződés esetében: „attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy átveszi az első terméket.”

Ha Ön elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre:

Név: Gombos Szabolcs (őstermelő) és Gombos István Lászlóné (társüzemeltető)

Székhely: 6756 Tiszasziget, Dózsa György u. 15.

Levelezési cím: 6756 Tiszasziget, Dózsa György u. 15.

Képviselő: Gombos Szabolcs (őstermelő) és Gombos István Lászlóné (társüzemeltető)

Telefonszám: 00-36-70/ 753-46-34

e-mail: info@rosahungaria.hu

Honlap: http://www.rosahungaria.hu

Ebből a célból felhasználhatja az alább mellékelt elállási nyilatkozat-mintát is.

Ön határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát.

Az elállás/felmondás joghatásai: Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. „A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.”

 „Ön köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.”;

„A termék visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli.”./1.sz. melléklete a 45/2014. (II.26.) Kormányrendeletnek/

Vevőnek kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Vevőt terheli! A termék visszaérkezését követő 14 napon belül a Vállalkozás az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módon – kivéve, ha Vevő más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten hozzájárul – téríti vissza a termék árát a kiszállítási költséggel együtt.

Elállási nyilatkozatminta

(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett: Név: Gombos Szabolcs, Székhely: 6756 Tiszasziget, Dózsa György u. 15.

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére irányuló szerződés tekintetében:……………………………………………….

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:………………………………………………………….

A fogyasztó(k) neve:………………………………………………………………………………….

A fogyasztó(k) címe:………………………………………………………………………………….

Kelt:………………………………………  A fogyasztó(k) aláírása: ………………………………

A kellékszavatosság, a termékszavatosság és a jótállás, mint a hibás teljesítés jogkövetkezményei

A 2013. évi V. törvény az (új) Polgári Törvénykönyv (Ptk.) 6:157. §-ának hibás teljesítésre vonatkozó fő szabálya szerint a kötelezett (Eladó) hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett. Fontos szabály, hogy fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely vonatkozó törvényi fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el.

A Ptk. ismeri a hibás teljesítési vélelem fogalmát, ami azt jelenti, hogy fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. Mindez, a gyakorlatban azt jelenti, hogy hat hónapon belül felismert hiba esetén a bizonyítás terhe a vállalkozást terheli.

A jótállás azt jelenti, hogy aki a szerződés teljesítéséért jótállást vállal vagy jogszabály alapján jótállásra köteles, a jótállás időtartama alatt a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban vagy jogszabályban foglalt feltételek szerint köteles helytállni a hibás teljesítésért. A jótállás időtartama alatt felmerült minőségi kifogás esetén a kötelezett (termék eladója) felelősség alól csakis akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után, jellemzően a termék fogyasztó által történő nem rendeltetésszerű használata vagy kezelése miatt keletkezett. A jótállásnak két fajtája van: a jogszabályon alapuló, ún. kötelező jótállás, és a felek megállapodásán alapuló, ún. szerződéses jótállás.

A Rosa Hungaria az általa forgalmazott növényekre garanciát kizárólag a növény elszállításáig, illetve postai szállításnál, kézhezvételéig vállal! Minőségi reklamációt kizárólag az áru átvételekor vagy a posta csomag kézhezvételét követően 24 órán belül fogadunk el. Az általános szerződési feltételek elfogadásával a vásárló azokat magára kötelező érvényűnek tekinti.

Webáruházunk termékeire nem vállalunk szerződéses jótállást, és jogszabályon alapuló kötelező jótállás sem vonatkozik termékeinkre.

A kellékszavatosság lényegében azt jelenti, hogy bármilyen termék eladásáról is legyen szó, a kötelezett (a termék eladója) a termék hibájáért (pontosabban: a vásárláskor a termékben már meglévő hiba-ok miatt bekövetkező hibáért) kellékszavatossági felelősséggel tartozik. Az adásvételi szerződésekben az eladói pozícióban lévő fél ezen felelősségét csakis a termék olyan hibája alapozza meg, amely hibának az oka már megvan a termékben a vásárlás pillanatában is, csak akkor még nem felismerhető (ezért nevezik rejtett vagy gyártási hibának).Az eladó kellékszavatossági felelőssége objektív, vagyis független attól, hogy tudta-e, hogy hibában (pontosabban hiba-okban) szenvedő terméket adott el, vagy sem, tehát a jóhiszemű eladó is felel a hibás teljesítésért a vevővel szemben. (A rosszhiszeműség a vevő esetleges kártérítési igényének érvényesítése szempontjából releváns körülmény.)

Az új Ptk. vezette be a termékszavatosság fogalmát, ami azt jelenti, hogy a vállalkozás által fogyasztónak eladott ingó dolog (azaz a termék) hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges -a terméket cserélje ki.

A 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 3. melléklete szerinti részletes tájékoztató a kellékszavatosságról, a termékszavatosságról:

1. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön a Gombos Szabolcs Vállalkozó (Eladó) hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Gombos Szabolcs vállalkozása nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

2. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Egyéb rendelkezések

Vállalkozó kötelezettségei teljesítéséhez jogosult igénybe venni közreműködőt, melynek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik.

Az Általános Szerződési Feltételek-ben foglaltaknak, ha bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.

Amennyiben Vállalkozó a jelen dokumentum alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az, hogy a Vállalkozás egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan az Általános Szerződési Feltételekben foglalt valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.

Telepítés:

A megvásárolt növényeket gyökérnyakig ültesse a talajba, karózza ki, 3 helyen rögzítve, jól iszapolja be és tányérozza ki, majd körülbelül 20 napig naponta 10 liter víz/db öntözzük folyamatosan. Őszi ültetésnél a trágyázás felesleges, mert hajtásban indíthatja a már leállt nedvkeringésű növényt, miáltal kifagyhat. Tavasszal is csak fejtrágyázás javasolt.

Panaszkezelés rendje, szabályai

Eladó és Vevő vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.

www.rosahungaria.hu. webáruház valamennyi megrendelését megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett kívánja teljesíteni. Ennek ellenére amennyiben Vevőnek panasza merül föl a szerződéssel illetve annak teljesítésével kapcsolatban, úgy azt a Eladó e-mail címen, vagy postai levél útján is bejelentheti.( Gombos Szabolcs Vállalkozó., Székhely: 6756 Tiszasziget, Dózsa György u. 15. Levelezési cím: 6756 Tiszasziget, Dózsa György u. 15.

Telefonszám:  00-36-70/ 753-46-34

 e-mail: info@rosahungaria.hu Honlap: http://www.rosahungaria.hu )

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál.

Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. /A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található: http://jarasinfo.gov.hu//

Csongrád Megyei Kormányhivatal Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály Cím: 6728 Szeged, Kereskedő köz 3-5. Postacím: 6701 Szeged, PF: 542.

Telefonszám: +36 62 680530 Telefax: +36 62 680531 E-mail: fogyasztovedelem@csongrad.gov.hu

Amennyiben Szolgáltatást igénybe vevő szóbeli panasszal él Szolgáltató felé: A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és szükség szerint orvosolni kell. Ha Szolgáltatást igénybe vevő a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát

a) személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Szolgáltatást igénybe vevő átadni,

b) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Szolgáltatást igénybe vevő legkésőbb -30 napon belül – az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni,

egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan alább írtak szerint köteles eljárni.

A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a Szolgáltató köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

a) Szolgáltatást igénybe vevő neve, lakcíme,

b) a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,

c) a Szolgáltatást igénybe vevő panaszának részletes leírása, a vevő által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,

d) a Szolgáltató nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,

e) a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a Szolgáltatást igénybe vevő aláírása,

f) a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,

g) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

Amennyiben Szolgáltatást igénybe vevő írásbeli panaszt tesz:

Az írásbeli panaszt Szolgáltató – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a Szolgáltató indokolni köteles.

A Szolgáltató a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

 A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató köteles a Szolgáltatást igénybe vevőt írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a Szolgáltatást igénybe vevő lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.

Amennyiben a panasz kivizsgálását követően továbbra sem elégedett Szolgáltató válaszában foglaltakkal, akkor a Szolgáltatást igénybe vevő jogosult arra, hogy panaszával az alábbi területileg illetékes Békéltető Testülethez forduljon:

A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a Szolgáltatást igénybe vevő az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. A békéltető testület eljárása a Szolgáltatást igénybe vevő kérelmére indul. Az eljárás megindítása esetén a Polgári Törvénykönyv elévülés nyugvására vonatkozó rendelkezései irányadó A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a Szolgáltatást igénybe vevő vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

Amennyiben a panasz kivizsgálását követően továbbra sem elégedett Szolgáltató válaszában foglaltakkal, akkor a Szolgáltatást igénybe vevő jogosult arra, hogy panaszával az alábbi területileg illetékes Békéltető Testülethez forduljon:

A békéltető testületek elérhetősége:

Baranya Megyei Békéltető Testület

Címe: 7625 Pécs, Majorosy Imre u. 36.

Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.Telefonszáma: (72) 507-154Fax száma: (72) 507-152

Elnök: Dr. Bodnár József E-mail cím: kerelem@baranyabekeltetes.huinfo@baranyabekeltetes.hu

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület

Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.

Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-532Fax száma: (76) 501-538 Elnök: Dr. Horváth Zsuzsanna

E-mail cím: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu

Békés Megyei Békéltető Testület

Címe: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.

Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775 Fax száma: (66) 324-976 Elnök: Dr. Bagdi László

E-mail cím: bekeltetes@bmkik.hubmkik@bmkik.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület

Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870 Fax száma: (46) 501-099

Elnök: Dr. Tulipán Péter E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu

Budapesti Békéltető Testület

Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

Telefonszáma: (1) 488-2131 Fax száma: (1) 488-2186 Elnök: Dr. Baranovszky György

E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

Csongrád Megyei Békéltető Testület

Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék Fax száma: (62) 426-149 Elnök: Dr. Horváth Károly

E-mail cím: info@csmkik.hu

Fejér Megyei Békéltető Testület

Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.

Telefonszáma: (22) 510-310 Fax száma: (22) 510-312 Elnök: Dr. Vári Kovács József

E-mail cím: fmkik@fmkik.hubekeltetes@fmkik.hu

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület

Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.

Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217 Fax száma: (96) 520-218 Elnök: Horváth László

E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület

Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.

Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.

Telefon: 06-52-500-710, 06-52-500-745 Fax: 06-52-500-720 Elnök: Dr. Hajnal Zsolt

E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu

Heves Megyei Békéltető Testület

Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.

Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440. Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék Fax száma: (36) 323-615

Elnök: Dr. Gordos Csaba E-mail cím: bekeltetes@hkik.hu

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület

Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.

Telefonszáma: (56) 510-610 Fax száma: (56) 370-005 Elnök: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit

E-mail cím: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület

Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.

Telefonszáma: (34) 513-010 Fax száma: (34) 316-259 Elnök: Dr. Rozsnyói György

E-mail cím: bekeltetes@kemkik.hu

Nógrád Megyei Békéltető Testület

Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a

Telefonszám: (32) 520-860 Fax száma: (32) 520-862 Elnök: Dr. Pongó Erik E-mail cím: nkik@nkik.hu

Pest Megyei Békéltető TestületCíme: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.

Telefonszáma: 06-1-269-0703 Fax száma: 06-1-269-0703 Elnök: dr. Csanádi Károly

E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu

Somogy Megyei Békéltető Testület

Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.

Telefonszáma: (82) 501-000 Fax száma: (82) 501-046 Elnök: Dr. Novák Ferenc

E-mail cím: skik@skik.hu

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület

Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.

Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180 Fax száma: (42) 420-180 Elnök: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin

E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu

Tolna Megyei Békéltető Testület

Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. Telefonszáma: (74) 411-661

Fax száma: (74) 411-456 Elnök: Dr. Gáll Ferenc E-mail cím: kamara@tmkik.hu

Vas Megyei Békéltető Testület

Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.

Telefonszáma: (94) 312-356 Fax száma: (94) 316-936 Elnök: Dr. Kövesdi Zoltán

E-mail cím: vmkik@vmkik.hu

Veszprém Megyei Békéltető Testület

Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.

Telefonszáma: (88) 814-111 Fax száma: (88) 412-150 Elnök: Dr. Vasvári Csaba

E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu

 Zala Megyei Békéltető Testület

Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24. Telefonszáma: (92) 550-513

Fax száma: (92) 550-525 Elnök: Dr. Molnár Sándor

E-mail cím: zmkik@zmkik.huzmbekelteto@zmkik.hu

A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a Szolgáltatást igénybe vevő az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. A békéltető testület eljárása a Szolgáltatást igénybe vevő kérelmére indul. Az eljárás megindítása esetén a Polgári Törvénykönyv elévülés nyugvására vonatkozó rendelkezései irányadó A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a Szolgáltatást igénybe vevő vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban. A jogalkotó a vállalkozások számára kötelezően előírja a békéltető testület előtti eljárás során való együttműködést, amely két kötelezettséget foglal magában. Egyrészről a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettséget, továbbá a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettséget („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”).Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki. A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu

A jogalkotó a vállalkozások számára a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. tv (Fgytv). 29 . § (11) bekezdésében kötelezően előírja a békéltető testület előtti eljárásban való együttműködést, amely két kötelezettséget foglal magában. Egyrészt a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettséget (ennek keretében köteles a törvényben rögzített tartalommal és határidőn belül válasziratát megküldeni a békéltető testület számára) továbbá az 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet szerinti online vitarendezési platform alkalmazásának kivételével békéltető testület előtti megjelenési kötelezettséget (meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása). Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki. Figyelemmel tehát az Fgytv. alapján a vállalkozásokat békéltető testületi eljárásban terhelő együttműködési kötelezettségre, elmondható, hogy létezik a vállalkozás részére kötelező alternatív vitarendezést előíró jogszabályi rendelkezés.

Bírósági eljárás. Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

Az Európai Parlament és a Tanács 524/2013/EU rendelete a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szól (fogyasztói online vitarendezési irányelv), mely uniós szintű online vitarendezési platform (OVR, ill: ADR/ODR: Alternative and Online Dispute Resolution) létrehozását írta elő, amely 2016. február 15-étől érhető el.

Az online vitarendezési platform használata regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, majd bejelentkezés után a fogyasztó benyújthatja panaszát a honlapon keresztül, ha nem sikerült közvetlenül rendeznie a jogvitáját a vállalkozással. Az online vitarendezési platform honlapja: http://ec.europa.eu/odr

Az online vitarendezési platformot az Európai Unió azoknak a fogyasztóknak hozta létre, akik panasszal kívánnak élni az általuk online vásárolt árukkal vagy szolgáltatásokkal kapcsolatban, és fel szeretnének kérni egy semleges harmadik felet (vitarendezési testületet) a panasz kezelésére, mivel vonatkozó vitáikat bírósági eljáráson kívül kívánják rendezni.

A panasz benyújtását követően az online vitarendezési platform azonnal továbbítja azt az ellenérdekű félnek. Ezt követően az érintetteknek meg kell egyezniük egy alternatív vitarendezési fórumról, amely végső soron el fog járni a közöttük fennálló ügyben. Azokról a fórumokról, amelyek eljárhatnak az esetükben, a platform tájékoztatja a feleket. Amint megszületik a megállapodás a vitarendezési fórumról, az online platform oda továbbítja a panaszt. Magyarországon 2015. szeptember 11-től a Budapesti Békéltető Testület kizárólagos illetékességgel rendelkezik a határon átnyúló jogviták elbírálására. Ennek megfelelően, ha a felek magyar fórumban állapodnak meg, akkor minden esetben a Budapesti Békéltető Testület lesz az illetékes. Ugyanakkor nincs akadálya annak, hogy a felek egy másik EU tagállam fórumában állapodjanak meg, ebben az esetben ezen ország fóruma járjon el az ügyben.

Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület (1016 Budapest, Krisztina krt. 99.) látja el az online vitarendezési kapcsolattartó pont feladatait is egyben, mely alapján az eljárással kapcsolatos kérdésekben segíti a feleket.

Attól, hogy egy fogyasztó részt vesz az online vitarendezési eljárásban, még nem veszíti el a jogát arra nézve, hogy az eljárás sikertelensége esetén más jogi eszközöket vegyen igénybe követelése érvényesítéséhez. Választhatja rögtön a peres utat is, amelyet a bírósághoz benyújtott keresetlevéllel tud megindítani. Kérés esetén ezekről a lehetőségekről az online vitarendezési kapcsolattartó pontok tájékoztatják a fogyasztót.

Szerzői jogok

Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a domain-neveire, az azokkal képzett másodlagos domain nevekre, valamint az internetes reklámfelületeire. Tilos a www.rosahungaria.hu weboldal tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése; a felhasználói azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése; bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a www.rosahungaria.hu  weboldalon vagy azok bármely része módosítható vagy indexelhető. Bármilyen – fentebb említett és részletezett – tartalmat átvenni csak Szolgáltató írásos hozzájárulással lehet s ez esetén is csak az adott weboldalra való hivatkozással szabad. Felhasználó tudomásul veszi, hogy a felhasználási engedély nélküli felhasználás esetén szolgáltatót kötbér illeti meg. A kötbér összege képenként bruttó 10.000 Ft, illetve mondatonként bruttó 15.000 Ft. Felhasználó tudomásul veszi, hogy ezen kötbérkikötés nem túlzó, és ennek tudatában böngészi az oldalt. A szerzői jogi jogsértés esetén Szolgáltató közjegyzői ténytanúsítást alkalmaz, melynek összegét szintén a jogsértő felhasználóra hárítja.